вівторок, 25 вересня 2018 р.

ШКОЛА НОВОПРИЗНАЧЕНОГО ЗАСТУПНИКА



25 вересня 2018 року НМК ПТО в Кіровоградській області провів заняття обласної школи новопризначеного заступника директора з навчально-виробничої роботи з проблеми «Управлінська діяльність заступника директора з навчально-виробничої роботи щодо забезпечення ефективної роботи педагогічних працівників».





Рекомендації до оформлення 

навчально-методичної документації

Загально-методичні підходи до оформлення та ведення навчально-методичної документації викладача, майстра виробничого навчання ПТНЗ.  Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Кіровоградській області.       Управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації
 Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Кіровоградській областіЗагально-методичні підходи до оформлення та ведення навчально-методичної документації викладача, майстра виробничого навчання ПТНЗ (на допомогу педагогічним працівникам) КіровоградЗМІСТ1. Основні навчально-методичні документи викладача ПТНЗ з планування навчально-виробничого процесу 42. Основні навчально-методичні документи майстра виробничого навчання ПТНЗ з планування навчально-виробничого процесу 283. Дидактично-методичне забезпечення тематичної атестації на урокахпрофесійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки 804. Література 881. ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ДОКУМЕНТИ ВИКЛАДАЧА ПТНЗ З ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОГО ПРОЦЕСУУ відповідності до “Положення про організацію навчально-виробничого процесу в ПТНЗ” затвердженого наказом Міністерства освіти України від 18.05.98р. № 181 основними навчально-методичними документами викладача з планування навчально-виробничого процесу в ПТНЗ є:1. Кваліфікаційна характеристика випускника (освітньо-кваліфікаційна характеристика) – відображає основу галузевого компоненту сутності професій та конкретизована з урахуванням зауважень і пропозицій фахівців підприємства-замовника у відповідності із специфікою конкретного виробництва.Примітка: даний документ є обов’язковим для викладачів професійно-теоретичної підготовки2. Навчальна програма з навчального предмета (типова, робоча) – це документ, що визначає зміст тем професійних знань, умінь, навичок, способи і методи їх формування, вимоги до знань і умінь з кожної теми. Вимоги до знань і умінь повинні бути сформульовані таким чином, щоб після закінчення вивчення теми можна було перевірити ступінь засвоєння учнями знань та набутих умінь, навичок за 12-бальною системою. Професійно-технічні навчальні заклади розробляють робочі навчальні програми на основі типових.Робоча навчальна програма з предмета включає пояснювальну записку, тематичний план та зміст програми. Цей документ розглядається відповідною методичною комісією, узгоджується із замовником робітничих кадрів і затверджується директором навчального закладу.Примітка: із замовником робітничих кадрів погоджуються робочі навчальні програми з тих навчальних предметів, що формують відповідні професії.Пояснювальна записка з предмета містить:• призначення предмета, його місце в системі підготовки кваліфікованого робітника;• цілі навчального предмета:- освітня (вимоги до знань, умінь учнів з предмета);- виховна (формування громадянських якостей та професійної спрямованості особистості);- розвиваюча (розвиток пізнавальних інтересів та здібностей, творчого професійного мислення, формування умінь і навичок самостійної праці);• обґрунтування структури навчального предмета (логіка послідовності вивчення навчального матеріалу);• рекомендації до застосування різних форм організації навчання (лекцій, уроків, семінарів, екскурсій, практичних занять і лабораторних робіт тощо);• рекомендації щодо використання методів навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу (навчальних дискусій, вирішення виробничих ситуаційних задач, ділових ігор тощо);• посилання на специфіку викладання предмета для різних спеціальностей, якщо програма призначена для кількох спеціальностей.Тематичний план з предмета – складається у відповідності до робочої навчальної програми, містить найменування тем та відомості про обсяги навчального часу на вивчення тем, лабораторно-практичних робіт.Зміст програми визначає зміст тем професійних знань, умінь та навичок, вимоги до знань та умінь.2. ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ДОКУМЕНТИ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ПТНЗ З ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОГО ПРОЦЕСУУ відповідності до “Положення про організацію навчально-виробничого процесу в ПТНЗ” Наказ Міністерства освіти України від 18.05.98р. № 181 основними навчально-методичними документами майстра виробничого навчання ПТНЗ з планування навчально-виробничого процесу є:1. Кваліфікаційна характеристика випускника (освітньо-кваліфікаційна характеристика) – відображає основу галузевого компоненту сутності професій та конкретизована з урахуванням зауважень і пропозицій фахівців підприємства-замовника у відповідності із специфікою конкретного виробництва.Кваліфікаційні характеристики знаходяться в Довідниках кваліфікаційних характеристик професій, згрупованих у відповідних випусках.2. Навчальна програма з професійно-практичної підготовки – це документ, що визначає зміст тем професійних знань, умінь, навичок, способи і методи їх формування, вимоги до знань і умінь з кожної теми. Вимоги до знань і умінь повинні бути сформульовані таким чином, щоб після закінчення вивчення теми можна було перевірити ступінь засвоєння учнями знань та набутих умінь, навичок за 12-бальною системою. Робоча навчальна програма розробляється на основі типової з урахуванням змін у відповідній галузі виробництва та сфери послуг.Робоча навчальна програма з професійно-практичної підготовки включає пояснювальну записку, тематичний план та зміст програми. Цей документ розглядається відповідною методичною комісією, узгоджується із замовником робітничих кадрів і затверджується директором навчального закладу.Пояснювальна записка з професійно-практичної підготовки містить:• цілі і завдання виробничого навчання та виробничої практики;• розподіл бюджетного часу;• бази виробничого навчання та виробничої практики;• організацію виробничого навчання та виробничої практики;• контроль знань, умінь, навичок.Тематичний план – складається у відповідності до робочої навчальної програми, містить найменування тем та відомості про обсяги навчального часу на їх вивчення.Зміст програми – включає зміст тем професійних знань, умінь та навичок, вимоги до знань і умінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар